Geddekonkurrencen 2019

Lørdag morgen kl. 7:30 startede Silkeborg Fiskeriforenings sidste fiskekonkurrence for i år. Konkurrencen er en åben geddekonkurrence, hvor deltagerne må fiske i alle foreningens dagkortvande fra land og fra båd.

Vejret viste sig fra sin absolut værste side, for natten igennem var der kuling og massive mængder vand væltede ned fra himlen. Sådan fortsatte det lørdag morgen, så forventningerne til deltagerantallet var ikke særlig højt hos arrangørerne. Den antagelse skulle dog blive gjort til skamme.

Efterhånden som duften af friskbrygget kaffe spredte sig i foreningslokalet på Nylandsvej strømmede deltagerne til. Da der blev gjort status lidt over kl. 8:00 var der 36 mere eller mindre motiverede geddefiskere på vej til vandet.

36 deltagere til årets sidste konkurrence er utroligt flot – og så i det vejr! Fiskene kunne åbenbart godt lide det regnfyldte blæsevejr og der blev indrapporteret 15 gedder. Der blev fanget langt flere, men kun de største blev rapporteret.

Klokken 16.00 var foreningslokalet igen fyldt, denne gang med våde og kolde lystfiskere, men humøret var dog stadig højt hos alle. Konkurrencens eneste “gæste”-deltager, den 16-årige Max Theodor endte med at vinde 1. præmien hos seniorerne med en monster-gedde på hele 120 cm. Ronni Hartmann Dreier krogede efter 5 timers fiskeri en gedde på 112 cm og fik dermed en 2. præmie. 16-årige Daniel Kristensen, som i øvrigt fiskede i båd med Max, vandt 3. præmien med en gedde på 89 cm. På 4. pladsen kom Jeppe Brix Vindum med en fisk på 87 cm, som blev fanget på flue. 5. pladsen gik til Daniel Kristiansen med en gedde på 86 cm.

To juniorer indvejede gedder, hvilket betød at den dygtige lokale juniorfisker Robin Berggren Andersen tog 1. pladsen med en gedde på hele 90 cm. 2. præmien gik til en anden dygtig lokal juniorfisker, Tobias Frederiksen, som fangede en fisk på 66 cm.

Præmierne var gavekort sponseret af JagtogFisk.dk – Knappes Outdoor og Silkeborg Fiskeriforening.

Silkeborg Fiskeriforening takker alle deltagere og JagtogFisk.dk for den flotte opbakning.

Vi er allerede i fuld gang med at planlægge konkurrencerne i 2020, vi glæder os til at se jer.