Ørnsø

Polak jolle.
Ørnsø 2
Linder 440 Fishing.
PositionN 56.1571 Ø 9.5271.
ParkeringDer kan parkeres på den viste parkeringsplads ved Gjessøvej.
SæsonHele året. I vinterperioden ligger bådene på land, men kan bookes på normal vis. Efter endt brug skal bådene tilbage på land og vendes med kølen opad, hvilket kræver mindst to voksne (se billedet længere nede på siden). Bådene må under ingen omstændigheder sejle i is.

Den aktuelle status kan ses på bådafdelingens statusside.
BemærkDer må ikke benyttes motor (gælder også el-motor).

I perioder med høj vandstand kan det være nødvendigt at benytte skridtstøvler eller waders for at komme ud til bådene.

Når Ørnsø 1 er vinterbåd og ligger på land, skal årene bindes sammen som vist på billedet længere nede på siden. Det forhindrer, at de bliver ødelagt, da de ellers kan dreje ud og komme i klemme.
TilsynsførendeSe Tilsyn og fejlmelding.
Booking
Ørnsø 1
Silkeborg Fiskeriforenings bådbooking.
Ørnsø 2
Silkeborg Fiskeriforenings bådbooking.
Interaktivt kortFuldskærms interaktivt Google Maps kort med dybdekurver og mulighed for at få vist position. Læs mere om mulighederne her.
PrintPrintervenlig kort over søen.
Fiskevand revideret 19. marts 2017.

Billeder

Bådene i Ørnsø
Bådene i Ørnsø. “Ørnsø 1” er båden til venstre og “Ørnsø 2” er båden til højre.
Vinterbåden i Ørnsø.
Sammenbinding af årer
Når båden er vinterbåd og ligger på land, skal årene bindes sammen som vist på billedet. Det forhindrer, at årene bliver ødelagt, da de ellers kan dreje ud og komme i klemme.