Efterårets geddekonkurrence 2018

Så kom dagen for årets sidste konkurrence i Silkeborg fiskeriforening. I alt 29 friske lystfiskere mødte op til indstemplingen i foreningens lokaler, Nylandsvej 70. Der var et par stykker, der ikke mente at det var den nemmeste adresse at finde.

Sådan en kold morgen, ja med en morgen temperatur lige omkring frysepunktet, kan man jo ikke kalde for den varmeste oktober dag. At vi nærmer os vinteren med hastige skridt, blev vi da også mindet om, da der lige kom en snebyge eller to i de første par timer af konkurrencen.

Det blev heller ikke dagen, hvor gedderne bed helt vildt. Der var små 20 fisk til indvejningen. Tre af disse var over meteren.

Junior rækken gjorde det godt:

1. præmien Esben Sprogø med en gedde på 114 cm.
  2. præmien Magnus Emil Mikkelsen. 92 cm.
  3. præmien Tobias Frederiksen 86 cm.
  4. præmien Asger Sprogø 83 cm.

Senior rækken:

1. præmien Poul Kristensen med en gedde på 108 cm.
  2. præmien Emil Hjort Jørgensen 103 cm.
  3. præmien Ronni Drejer 98 cm.
  4. præmien Martin Pedersen 96,5 cm.
  5. præmien Ib Jørgensen 89 cm.
Esben Sprogø med sin flotte gedde

Esben Sprogø med sin flotte gedde.

Vinderne af geddekonkurrencen 2018

Vinderne af geddekonkurrencen 2018.

Trøstepræmien, 1 flaske rødvin, som blev udtrukket blandt de seniorer der ikke kom i præmierækken, gik til:

Jimmy Sprogø og Jørgen Louring.

Vi takker Grejbiksen Trige for sponsorgaverne til dagen.

På konkurrence udvalget vegne.
Lis Pia Mogensen