Birksø (Ry Ål)

BådCrecent 405 jolle. (se billedet længere nede på siden).
NummerSB1068.
PositionN 56.0922 Ø 9.7525.
ParkeringDer kan parkeres på den viste parkeringsplads. Vær opmærksom på p-skiltet ved selve “Ålehuset”. Der er ½ times begrænsning. Der kan parkeres efter skiltet bag ved “Ålehuset”, dog skal der køres ind til siden, så sporet ikke spærres.
SæsonHele året. Båden må under ingen omstændigheder sejle i is.
Beslag til el-motorPå denne båd er der et beslag til frontmonterede Minn Kota el-motorer. Beslaget er monteret med stærk montagelim. Forsøg på at afmontere beslaget vil beskadige beslag og plade.
BemærkDet er ikke tilladt at fiske opstrøms bådens placering (se kort). Dette er en fredningszone. Overtrædelse medfører politianmeldelse og karantæne fra foreningen ved kontrol.

I en 50 m zone omkring Mågeøen i Birksø er opankring og fiskeri ikke tilladt. Zonen regnes fra land og i tilfælde af rørbevoksning regnes zonen fra rørbevoksningens afslutning.
TilsynsførendeSe Tilsyn og fejlmelding.
BookingSilkeborg Fiskeriforenings bådbooking.
Interaktivt kortFuldskærms interaktivt Google Maps kort med dybdekurver og mulighed for at få vist position. Læs mere om mulighederne her.
PrintPrintervenlig kort over søen.
Fiskevand revideret 1. januar 2022.

Billeder

Båden i Birksø
Båden i Birksø.
Parkeringsplads ved "Ry Ål"
Parkeringsplads ved “Ry Ål”.