Juniorkonkurrencen

Børnenes Fiskekonkurrence 2015

Klokken otte lørdag morgen, havde seksogtredive forventningsfulde børn i alderen seks til fjorten år taget plads med fiskestængerne langs Remstrupå, for at prøve fiske lykken. Fiskeriet startede for de fleste deltageres vedkommende lidt trægt.

Det varede lidt tid før de første fisk fik lyst til morgenmad i form af en nyopgravet regnorm. De drilske aborrer var lidt svære at få på krogen og de helt store af slagsen var helt umulige, selvom fiskene var lidt træge lykkedes det for børnene at fange en del pæne aborrer, største Aborre blev fanget af Daniel Kristensen.

I år blev der fanget flest skaller og mange havde en pæn størrelse, vinderfisken var næsten fyrre centimeter og blev fanget af Aleksander Eriksen. Brasen og Flire blev der ligeledes indmålt en del af, dog ikke i de størrelser og mængder som var almindelige for tyve år siden.

Den største Brasen blev fanget af Gustav Eriksen og den største Flire fangende Jonathan Pabst. Der blev gjort ihærdige forsøg på at overliste “gammelgedden” og ved Viborg broen lykkedes det for Nicolaj Valsted Nagstrup at lande konkurrencens eneste Gedde, et flot ekslempar på fireogtreds cm.

Det var rart at se at nogen af børnene havde holdt deres fangster i live indtil de var blevet registreret og indmålt, Hvorefter de nænsomt genudsatte dem, så de kan vokse sig større til næste års konkurrence.

De fleste børn havde enten mor, far eller bedsteforældre med til konkurrencen og de var en god hjælp især når der gik kludder i fiskesnøren. En af deltagerne fangede rede penge i form af en ca. halvfjerds år gammel pung med mønter i om de har nogen værdi vides ikke.

Vi håber på at alle deltagerne kommer igen til næste år og tager deres venner med, så vi kan få nogen flere indviet lystfiskeriets verden. Tak til de deltagene børn, deres forældre og de frivillige hjælpere for deres opbakning til arrangementet og et kæmpe tak til vores sponsorer for de fine præmier. Grejbiksen Trige, FiskeXperten, Lindblad sport, Effektlageret Horsens og
Silkeborg Fiskeriforening

De største tre fisk for hver art:

Resultater: Gedde

DSC_0072 DSC_0091 DSC_0112
DSC_0156 DSC_0174 DSC_0180
DSC_0029 DSC_0009 DSC_0197

Som tilbud til juniorerne, holder vi klubaften i Silkeborg Fiskeriforenings lokale Søndergade 19b hver torsdag fra 19-21. Vi binder fluer og fremstiller forskellige former for fiskegrej.