Signaturforklaring

SymbolForklaring
Fiskeri tilladt med fiskekortFiskeri tilladt for personer med fiskekort til Silkeborg Fiskeriforening samt børn under 15 år.
Frit fiskeriFrit fiskeri. Kræver dog fisketegn i henhold til gældende regler.
Ingen aftale om fiskeriIngen aftale om fiskeri.
Fiskeri tilladt fra bådIngen aftale om fiskeri og færdsel fra land, men fiskeri er tilladt fra båd for personer med fiskekort til Silkeborg Fiskeriforening samt børn under 15 år.
Fiskeri kun for medlemmerFiskeri kun tilladt for medlemmer af Silkeborg Fiskeriforening.
Fiskeri kun for medlemmer og børnFiskeri kun tilladt for medlemmer af Silkeborg Fiskeriforening samt børn under 15 år.
Fiskeri kun for medlemmer og kun fra bådIngen aftale om fiskeri og færdsel fra land, men fiskeri er tilladt fra båd for medlemmer af Silkeborg Fiskeriforening samt børn under 15 år.
Fiskeri kun med dag- eller ugekortFiskeri i Knudsø er kun tilladt for medlemmer af Fiskeriforeningen Gudenaa samt indehavere af et dag- eller ugekort til Silkeborg Fiskeriforening. Medlemskab og årskort til Silkeborg Fiskeriforening giver således ikke adgang til fiskeri i Knudsø. De samme betingelser gælder i Birksø og Lillesø, dog kan indehavere af årskort til Silkeborg Fiskeriforening fiske her.
Fiskeri kun fra båd med dag- eller ugekortFiskeri i Knudsø er kun tilladt fra båd for medlemmer af Fiskeriforeningen Gudenaa samt indehavere af et dag- eller ugekort til Silkeborg Fiskeriforening. Medlemskab og årskort til Silkeborg Fiskeriforening giver således ikke adgang til fiskeri i Knudsø. De samme betingelser gælder i Birksø og Lillesø, dog kan indehavere af årskort til Silkeborg Fiskeriforening fiske her.
Tidsbegrænset fiskeriFiskeri fra broanlæg tilladt i perioden 1. november til 31. marts på steder, hvor der ikke ligger både fortøjet.
FredningszoneFredningsområde – fiskeri og i visse tilfælde også sejlads forbudt.
AdgangsvejAdgangsvej.
FiskeplatformBrosamarbejdets broer
Der må fiskes fra broerne, hvis der ikke ligger både fortøjet. Ved anløb af både skal fiskeriet stoppes. Fiskeri fra broerne skal ske under hensyntagen til andre, der benytter broerne. Færdsel på broerne er på eget ansvar.

Hjejleselskabets broer (Hjejlen A/S)
Lystfiskere er velkommne – dog skal der til enhver tid være fri adgang for Hjejleselskabets både ved brohovedet. Fiskeri fra broerne skal ske under hensyntagen til passagerer til og fra Hjejlebådene. Færdsel på broerne er på eget ansvar.
Handicapvenlig fiskestedKørestolsvenligt fiskested
Fiskeri forbudt fra bådAl isætning og bådsejllads forbudt (gælder alle bådtyper – også flydering).
Motor forbudtDer må ikke benyttes båd med motor (gælder de fleste steder også el-motor).
Indkørsel forbudtIndkørsel forbudt.
Motorkørsel forbudtMotorkørsel forbudt.
ParkeringParkeringsplads.
OphalerpladsOphalerplads.
SøbadSøbad – vis hensyn.
Offentligt toiletOffentligt toilet.
Borde og bænkeBorde og bænke.
BålpladsBålplads.
HytteHytte.