Bølling Sø

Båd Polak jolle.
Position N 56.1747 Ø 9.3649.
Parkering Der kan parkeres på den viste parkeringsplads for enden af Ellevej.
Sæson Ca. 1. maj til 1. november. Den aktuelle status kan ses på bådafdelingens statusside.
Bemærk Båden ligger på en jollevogn, der skal benyttes til isætning og optagning (se billedet længere nede på siden). Da jorden kan være blød, kræver det mindst to mand at håndtere båden. Jollevognen er monteret med et spil, der kan benyttes til at få båden op på jollevognen. Jollevognen er også monteret med en kuglekobling, så man evt. kan bruge en bil med trækkrog til isætning og optagning. Samt der ligger gule stopklodser til hjulene i det bagerste depotrum i båden. Nøglen til trailersikring er den samme som til båden.

Der må ikke benyttes motor (gælder også el-motor). Sejlads er kun tilladt mellem solopgang og solnedgang. Af hensyn til fugle- og dyrelivet er fiskeri og al form for sejlads forbudt i den østlige del af søen. De tre kunstige øer, hvor højspændingsmasterne tidligere stod, markerer grænsen (se kort). Ved højmoseresten (halvøen sydøst for Klosterlund) må sejlads af hensyn til fuglelivet ikke ske nærmere end 50 m fra bredden. Se endvidere Aktiviteter ved Bølling Sø.
Tilsynsførende Se Tilsyn og fejlmelding.
Booking Silkeborg Fiskeriforenings bådbooking.
Print Printervenlig kort over søen.
Dybdekort Mangler.
Fiskevand revideret 30. januar 2016.

Båden i Bølling Sø

Båden i Bølling Sø.