Hvad er Fangstjournalen?

Fangstjournal logo

DTU Aqua har udviklet en online fangstjournal til computer og smarttelefon med det formål at få mere viden om fiskebestandene.

Fangstjournalen fra DTU er et tilbud til lystfiskere, som vil gøre en forskel for fiskebestandene. Lystfiskere, som anvender Fangstjournalen til at registre fisketure og fangster, bidrager til at skabe et bæredygtigt og bedre fiskeri.

Fangstjournalen er også et tilbud til foreningerne, fordi vi får adgang til vores medlemmers fangster, og får gratis udtræk af fangster og fisketure. Det er en stor hjælp når vi skal passe på vores fiskevande.

Vi henstiller derfor venligst, men også lidt bestemt, til at vores medlemmer begynder at registre deres fisketure i Fangstjournalen.

Kom nemt i gang

Du kan finde Fangstjournalen på fangstjournalen.dtu.dk, hvor du kan taste fisketure ind via computer. Du kan også hente den gratis som app til din mobiltelefon. Herefter skal du oprette dig som bruger, og så er du i gang.

Når man opretter sin profil på Fangstjournalen er vigtigt at man angiver at man er med i Silkeborg fiskeriforening. Ellers får vi nemlig ikke adgang til data. Vi håber selvfølgelig at vores medlemmer vil støtte op om den gode ide.

Man kan i den forbindelse selv bestemme om man vil give foreningen adgang til alle fisketure eller om man vil holde de hemmelige for sig selv. Man kan også vælge til og fra om foreningen må kunne knytte ens navn til fangster og fisketure.

Skulle man opleve at Fangstjournalen er svær at komme i gang med eller har forslag til forbedringer, så skriv en e-mail til projektleder ved DTU Aqua, Christian Skov ck@aqua.dtu.dk.

Klik på ikonet for at downloade app’en til iPhone eller Android:

Google PlayApple AppStore

Vejledning i brug af Fangstjournalen

I dette link finder man en række små film om, hvordan man anvender Fangstjournalen: