Geddekonkurrencen

En hel fantastisk geddekonkurrence i Silkeborgsøerne

Søndag den 16. oktober var præget af let vind, overskyet og fugtigt vejr, men det trodsede 45 deltager i årets store geddekonkurrence ved Silkeborg Fiskeriforening. Fiskeriet var enkelte steder ikke mindre end i verdensklasse.

Et udpluk af de største gedder, der blev fanget var gedder på 121 cm, 119,5 cm, 113,5 cm, 110,5 cm, 110 cm, 108 cm, 103 cm, 102,5 cm, 102 cm og 101 cm.

Den største gedde fanget af en junior til konkurrence

Formentligt den største gedde, som er fanget af en junior til konkurrence i forenings 147 år lange historie. Magnus Emil var med sin far ude at fiske. De fiskede med prop, men da Magnus Emil begyndte at kede sig, gav han sig til at stå ude i spidsen af båden og kaste med en McRubber 21 cm (stor gummi fisk). Pludselig får han et tungt hug. En mega gedde har taget krogen og kampen kan gå i gang. Far, Gert Mikkelsen, lander fisken i fangstnettet. Efter en hurtig måling af fisken og et billede, bliver den mægtige og flotte gedde genudsat, så den kan leve videre.

De store gedder er vigtige for søerne, da de er med til at holde søen i balance. Heldigvis har mange af vores fiskere forstået budskabet, og genudsætningerne er helt sikkert med til at sikre det fantastiske fiskeri, som vi i øjeblikket er vidner til.

Silkeborg fiskeriforening er meget glade for de flotte fangster og vil arbejde videre med etablering af gedde gyde- og opvækst områder, så fiskeriet efter de store gedder, kan forsætte langt ud i fremtiden.

Tak til præmiesponsorerne, Grejbiksen Trige, Lystfiskeren.dk, Illex Gunki, Kvickly Silkeborg og Silkeborg Fiskeriforening.

Junior

1. Magnus Emil Mikkelsen – 121 cm
  2. Mathilde Pedersen – 110,5 cm
  3. Espen Sprogø – 86 cm
  4. Amalie Radant – 71 cm
  5. Emil Hjort Jørgensen – 70 cm

Senior

1. Lars Serup – 119,5 cm
  2. Kim Pedersen – 113,5 cm
  3. Michael Nielsen – 102,5 cm
  4. Jan Mikkelsen – 94 cm
    Jimmy Sprogø – 94 cm
Magnus Emil Mikkelsen og Gert Mikkelsen med en årets vinderfisk

Magnus Emil Mikkelsen og Gert Mikkelsen med en årets vinderfisk. En gedde på 121 cm. Kort efter billede blev taget genudsætter de den, så måske du kan få samme mulighed for at fange kæmpegedden.

Mathilde Pedersen med en gedde på 110,5cm

Mathilde Pedersen med en gedde på 110,5 cm.