Generalforsamling 2023

Generalforsamlingen tirsdag den 21. marts i Silkeborg Fiskeriforenings lokaler.

Formanden bød velkommen.

Jørgen Wulff blev enstemmigt valgt til dirigent.

2. Valg af stemmeudvalg

Dette besluttede generalforsamlingen, at udsætte til et eventuelt behov herfor opstod.

3. Bestyrelsens beretning fremlagt af formand Lis Pia Mogensen Se vedhæftet bilag.

Kommentarer:
    Brian Krabbe spurgte til, hvorfor der ikke sker noget omkring regulering af skarv.
    Svar:
    Nils forklarede om problemer med Nem-Id. Derfor var der ikke blevet ansøgt om regulering.
    Michael orienterede om, at målet var, at få alle foreningerne med langs Gudenåen og så få dem stresset så meget, at de forlader åen.
    Emil fortalte, at der ved slæbestedet ved Ludvigslyst var efterladt mark sten inde i sivkanten, som kan beskadige jollerne. Kommunen overvejer en begrænsning af Båd størrelsen. Det bliver formentlig en bom, der begrænser højden.
    Alle stemte for bestyrelsens beretning.

4. Regnskab

Kasser Nils Thorup fremlagde det reviderede årsregnskab.
    Kassereren redegjorde for indtægter og udgifter.
    Se vedhæftet bilag.
    Det er første gang Nils afleverer et regnskab med underskud. Ca 80.000,- som kan henføres til indkøb af tøj som besluttet på sidste års Generalforsamling.
    Det er foreningens ønske, at der skrues op for foredragene og det koster også.
    Kommentarer:
    Brian Krabbe. Værksted og +18 figurerer ikke i regnskabet.
    Svar. Nils. Der er ikke ansøgt om tilskud og derfor fremgår de ikke. Det vil de gøre næste år.
    Klaus Frank. Kan ikke genkende det forbrug, der er i regnskabet.
    Nils. Klaus tilbydes, at gennemgå bilagene efter generalforsamlingen. Et medlem spurgte til et beløb som er bogført negativt. Medlemmet mente, at det burde bogføres positivt.
    Svar. Nils. Nils er ikke revisor og ved ikke hvorfor det er bogført sådan. Revisionen har stået for regnskabet.
    Et medlem spurgte til foreningens jordbesidelser.
    Svar. Nils. Jordstykkerne i bl.a. Lysbro er små og uden brugsværdi men vigtig for fiskeretten og tildeling af åleyngel.v Alle stemte for bestyrelsens beretning. Der var dog en som hverken kunne stemme for eller imod.

5. Vedtægtsændringer

Se vedhæftet bilag.

Nr. 1. Medlemsskab

Nr. 2. Medlemsskab
    Ole Hanelius spurgte til om vedtægterne tillader os, at vedtage forslag til vedtægtsændringerne. Svar. Jørgen. Det kan vi godt. Det er en flertals beslutning. Alle stemte for vedtægtsændringen.

Nr. 3. Generalforsamlingen
    Emil spurgte til, hvorfor der ikke kunne gives een måneds frist for indsendelse af punkter til Generalforsamlingen.
    Svar. Nils. Det kan ikke forenes med udsendelsen af medlemsopkrævningerne og tilbagemelding om, at alle har betalt.
    Brian Krabbe spurgte til annonceringen af tidspunkt for generalforsamlingen.
    Følgende blev foreslået og vedtaget som en vedtægtsændring. Indkaldelsen skal ske i foreningens medlemsblad eller på foreningens hjemmeside.

Nr. 4. Generalforsamlingen

6. Indkomne forslag

Der er ikke indkommet forslag til behandling.

7. Valg til bestyrelsen

Lars Radant og Kurt Schmidt fik begge genvalg.

Bestyrelsessuppleant for 2 år blev Michael Lemming.
    Suppleant deltager i bestyrelsesmøder. Har dog ikke stemmeret.

8. Valg af bilagskontrollant for 2 år

Peter Kristensen fik genvalg.

9. Bilagskontrollant Suppleant for 2 år

Peter Petersen.

10. Bilagskontrollant Suppleant for 1 år

Kim Skak Pedersen.

Klaus Frank ønskede, og fik, reglerne opfrisket.

11. Valg af revisor

Valg af ekstern revisor: BDO

Enevoldsen efterspørger et postkassestativ.
    Jørgen Wulff har påtaget sig opgaven men er ikke udført.

Enevoldsen oplyser, at turen til Klostermøllen endelig bliver til noget. Der er tidligere bevilget penge til bussen. Bussen fyldes med interesserede.

Klaus Frank oplyser, at der har været en journalist forbi og spurgt ind til fuld betaling af fisketegn for pensionister.
    Dansk Sportsfiskerforening og Ferskvandsfiskeriforningen har lavet indstilling til ministeriet. Klaus vil høre til nødvendigheden af dette og foreningens holdning.
    Hans Okholm forklarer, at der er brug for flere midler og derfor skal pensionisterne betale fuld takst.
    Bestyrelsen har ikke nået, at danne sig en mening om emnet.
    Ole Hanelius opfordrer bestyrelsen til, at lægge sin mening på hjemmesiden.

Klaus Frank påstår, at mange udenlandske lystfiskere ikke har fiskekort, hvilket dog afvises af kassereren, der tit går forbi og kontrollerer.
    Der er bred enighed om, der burde være flere kontrollanter af fisketegnet bl.a. på Vestkysten.

Brian Krabbe presser på for, at få gang i vandplejen og vil gerne deltage.

Formanden gør opmærksom på bankospil på mandag.

Foreningen er vært ved et par håndmadder og en kop kaffe.

Dirigenten takkede for god ro og orden.

Dirigent: Jørn Wulff
Referent: Frank Schmidt