Juniorafdeling

Silkeborg Fiskeriforening, har de sidste fire år afholdt Klubaftener i foreningens lokaler på Søndergade 19 B, der har været en stor opbakning fra en lille gruppe af vores junior- samt senior medlemmer. Vi er i junior udvalget meget taknemlige for det engagement som de fremmødte på klubaftnerne udviser og det er i høj grad deres deltagelse som gør junior arbejdet umagen værd. Jeg vil gerne takke Wolfgang Kettler for den store hjælp han bidrager med på klubaftnerne. Bestyrelsen har besluttet at prioritere juniorarbejdet lidt mere og vi håber at vores medlemmer vil give os opbakning / hjælp til at løfte opgaven. For at vi kan komme i mål med vores ambitioner er det nødvendigt at vi får flere frivillige som vil hjælpe til ved vores arrangementer for eksempel klubaftner. Det skal pointeres at man som hjælper ikke er forpligtiget til deltage i mere, end man har tid til.

Vi har i junior udvalget med tiden fået mere viden og erfaring inden for grej fremstilling, således vi på vores klubaftner kan tilbyde følgende: Stang-bygning / montage, reparation af grej, vedligeholdelse af fiskehjul, fluebinding samt fremstilling af: fangstnet, prist, wobler, spinner, Jerkbaits, pirke og jigs. Alle materialer til grejfremstilling er gratis for klubbens juniormedlemmer, undtagen komponenter til Stangbyg.

shads

Som noget nyt har vi her i efteråret eksperimenteret med fremstilling af gummi agn “Shads”. De er blevet testfisket af et par af medlemmerne og de har allerede et par gedder over meteren på samvittigheden. På billederne er der lidt eksempler på farvekombinationer og typer men det er kun fantasien som sætter grænser for hvilke designs man kan lave.

Til vores klubaftener 2016 / 17 vil vi ligesom de tidligere år blive arrangeret foredrag og junior fisketure, hvis vi kan få nok deltagere, de vil blive slået op på foreningens hjemmeside samt på foreningens Facebook sider: Silkeborgs Fiskeriforenings Juniorklub og Silkeborgs Fiskeriforening.

Husk at Junior / klubaftner er for alle foreningens medlemmer, og afholdes hver torsdag kl. 19.00 – ca. 21.00 Helligdage og ferie uger undtaget (Sommerpause juni, juli og august).

Lars Radant, juniorudvalget